søndag 13. februar 2011

Mat - og vinglade venner




"Brangelina-balsamico" (etter sigende/solide kilder)

Helt ubeskrivelig god -Anbefales!



Den beste måten å motstå fristelser på er å gi etter for den

Panna cotta med langreiste bær...



Italiensk sunn søndag

Kokebok, deilig(!) olivenolje (jeg måtte åpne og smake, Maria!) og en ualminnelig god balsamico fikk jeg av et hærlig vennepar i dag. De skyldte på bursdag, morsdag og Valentine! ;)

Mat- og vinglade venner. Det er jo tre ting på én gang!
L U K S U S

Takker favorittene våre fra Drøbak for en perfekt søndag!


Under følger oppskriften på pizzaen 

Pizzadeig:
2 dl sammalt spelt 
2 dl siktet spelt
1 ts tørrgjær
1 klype maldonsalt
2 dl lunket vann (ca)
Deigen skal være noe klissete.
Heve under klede i 30 min.

Tomatfyll (ingen koking):
1 bx hakkede tomater
1 fedd hakket hvitløk
Urter; oregano, basilikum, timian f.x
1 klype maldonsalt og litt pepper

Smør fyllet over deigen og ha på godt med revet Jarlsbergost,
tynne skiver fennikkel, tynne skiver rødløk, skiver champignon, skinke og oliven
i gitte rekkefølge.


Stekes på nederste rille på 250 c i ca 10 min,
videre midt i ovnen til den er gylden (ca 20 min)

Serveres med god olivenolje og balsamico 

Ps. Inspirert av Yngvar Andersen sin pizza

ENJOY!

Happy mothers day <3
xxx



4 kommentarer:

  1. Gratulerer med morsdagen!
    Herlige bilder og en oppskrift jeg definitivt skal prøve! :)
    Ha en nydelig kveld, vakre!
    Klem C

    SvarSlett
  2. Den pizzaen må jeg prøve! Tusen takk for at du deler søte Mona :-)

    Glede og lykke på din morsdag, ønskes også fra meg.

    Klem

    SvarSlett
  3. gratulerer med morsdagen kjære Mona.. det er godt å se at du koser deg masse. klemmer

    SvarSlett
  4. Takk for koselig respons alle 3! Søtnoser!! Håper dere hadde en fin mamma-dag =)
    Kos kveld til dere xxx M

    SvarSlett

Translate

Populære innlegg