tirsdag 19. juni 2012

M A T G L A D











Mat mat mat over hele linja. Singapore er kjent for sine utallige food courts. Jeg har inntrykk av at man ikke trenger å gå lenger enn 20 meter i hvilken som helst retning før man kan sette seg ned å spise her. Passer meg helt perfekt!!
I dag hadde jeg en rekke ærender, ikke spesielt spennende ærender, men de førte til at jeg fikk se nye sider av byen. Plutselig befant jeg meg ved en food court jeg har lest om og som jeg hadde tenkt å besøke. For hver dag får jeg mer og mer oversikt over byen. Og et av mine favorittområder ligger jo like ved dette, oppdaget jeg! Jeg spiste ikke her da jeg nylig hadde spist, men må tilbake. Thaï-maten så god ut! 
I stedet spiste jeg lunsj på Wee Nam Kee. Ren kylling, brun ris, ingefær, chilli, koriander og vårløk... Fantastisk!! En god porsjon sammen med drikke koster hele 25 NOK (!) :) Jeg var dog det eneste ikke-asiatiske mennesket i et fullpakket lokale - og det tar jeg i grunnen som et godt tegn ;) 

Etter en knall treningsøkt var det tid for mer mat. Min kjære mann tok Mina og meg ut på middag for å hilse på en kollega. Jeg fikk velge sted og valget falt da på PSCafé/Dempsey, hvor jeg spiste deilig fisk! Retten alene kostet 180 NOK.. litt mer i norsk stil ;) Litt annen atmosfære her kan man si, men fortsatt et sted hvor også Singaporere spiser. De som låner Audi R8 min (V10) type... ;))

Her i byen skal man ikke skue hunden på hårene i alle fall. Maten er like god selv om stedet ser ut som et takras...

Med andre ord har jeg kommet til riktig by/land hva angår min noe over middels interesse for mat. God mat! 

Det var ukens matrapport herfra! Jeg må vel komme med noen interiør-innslag snart... ;) Dog det er jo det gode liv i sin helhet denne bloggen handler om! 

Takk for besøket :D 

L i v e w h a t y o u L o v e ... X


1 kommentar:

  1. Fantastisk! :) ... og nå ble JEG sulten!

    Lekre bilder.

    LivewhatyouLove: Jeg har funnet ut at hage er tingen for meg. Og der er jeg heldig som har en fantastisk stor en. Her kan man hver dag finne noe å luke, klippe, rydde og fikse. No problemo :)

    xxx

    SvarSlett

Translate

Populære innlegg